توربوشارژر و سوپرشارژر چیست؟ با سیستم های پرخوران دوربین مداربسته ارزان آشنا شوید ( بخش اولیه ) -
نگهداری از http://peanutmother83.blog2learn.ir/2017/09/23/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d9%88%d9%88%d8%b1-%d8%af%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%af-4/?preview=true ها قدرت و گشتاور بیشتر را در کنار مصرف سوخت کمتر در دسترس شما قرار میدهند . ولی این قابلیتها هزینههایی به غیر از ارزش بیش تر پیشرانه نیز دارند که به عبارتی مسئلهی خدمت و مراقبت توربوشارژرها است . دوربین مداربسته ارزانی مجهز به توربوشارژر نیاز به اعتنا بیشتری نسبت به یک دوربین مداربسته ارزانی معمولی دارد . با اعتنا به دمای فراتر این پیشرانهها و همینطور توان بالاترشان , نیاز است مسلما از روغن دوربین مداربسته ارزان مرغوب در این دوربین مداربسته ارزانها منفعت فرمایید . روغن دوربین مداربسته ارزان مرغوب و حساس برای یک دوربین مداربسته ارزانی توربوشارژر مضاعف حساس است ; چون خویش سیستم توبوشارژر نیز با روغن دوربین مداربسته ارزان , روغنکاری میشود و با توجه به اعتنا بالای اجزای توربوشارژرها باید حتما روغن مرغوب به عمل گرفته شود . دمای بالاتر پیشرانههای مجهز به توربوشارژر هم علتی است که با دقت به آن بایستی همواره مراقب مرحله روغن اینگونه پیشرانهها بود تا درحالتی که از اندازه روغن کاهش پیدا کرده باشد , دوباره روغن به دوربین مداربسته ارزان بیش تر کرد . همچنین غربال روغن هم بایستی مدام در زمان تعیینشده توسط کمپانی و با هر بار تعویض روغن , تعویض شود و کوچکترین اغماضی درخصوص آن میتواند فساد پیشرانهی اتومبیل و مجموعهی توربوشارژر را به دنبال داشته باشد .
در مبحث رانندگی نیز دوربین مداربسته ارزانی توربوشارژردار نیاز به دقت و رعایت بیشتری دارااست . برای مثال زمانی که پیشرانه گرم است و مدتزمانی با اتومبیل رانندگی کردهاید , در فیس توقف نباید بلافاصله پیشرانه را خاموش فرمایید , بلکه بایستی حدود سه الی چهار دقیقه شکیبایی کرد تا دمای پیشرانه به حالت معمولی برگردد و بعد از آن دوربین مداربسته ارزان را خاموش کرد . در صورتیکه هنگام گرم بودن پیشرانه , آن را یک دفعه خاموش فرمایید ; این کار منجر متوقف شدن اویل پمپ ( پمپ روغن ) دوربین مداربسته ارزان و در نتیجه جلوگیری روغنکاری توربو میشود . با اعتنا به دمای دوچندان بالای توربوشارژر زمانی روغن در این مجراهای فراوان داغ از حرکت بازمیایستد , میسوزد و تبدیل به روغن سوخته میشود . سوختن روغن می تواند بهمرور سبب ساز جرمگرفتگی مجراها شود و در عملیات روغنکاری خلل ایجاد نماید .
[ بازدید : 27 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما : ]